Texta

Texta skaber den røde tråd inden for content marketing

Vi valgte MuteBox fordi, der var fokus på funktionaliteten og designet – og så var den produceret bæredygtigt.

Tim Knorborg Jensen

Texta

Vi lever i en tid hvor digitalisering og forandring fylder meget i vores hverdag. Hos MuteBox bruger vi meget tid på at planlægge, udvikle og analysere nye trends og tendenser i markedet og digitalt. På trods af at det kan virke nemt at poste, dele og være aktiv på sociale medier, så er det faktisk ikke helt lige så nemt igen, når der både skal rammes plet og rigtigt. Det kræver viden, erfaring og en strategisk operationel tilgang at få succes og ramme den ønskede målgruppe på den bedste måde.

Vi tog turen til smilets by for at møde et dynamisk team, der hver eneste dag formår at skabe den røde tråd i det digitale univers. Virksomheden hedder Texta og er et content-marketing bureau. Til daglig arbejder de for både danske og store internationale virksomheder. Kundelisten spænder lige fra undertøjsmærket JBS over online shoppen Miinto til Lyreco som er Europas største leverandør af arbejdsforsyninger.

Texta tager hverdagens sprog med ind i løsningerne, så det er i øjenhøjde med modtageren og rammer lige der, hvor det kan skabe en forskel. Vi var så heldige at få en snak med Tim Knorborg Jensen, der er CMO og partner. Vi talte med Tim om hans oplevelse med MuteBox, og hvordan den har gjort en forskel i deres lyse, åbne kontorlandskab, hvor alle medarbejdere arbejder.

”MuteBoxen har haft en utrolig positiv indvirkning her hos Texta. Vi sidder i et åbent kontorlandskab, hvilket vil sige, at når man tager telefonen, risikerer man at forstyrre alle andre. Det er nu elimineret, da man kan tage sine fortrolige telefonsamtaler i MuteBoxen uden at forstyrre folk, der sidder og arbejder ude på kontoret,” indleder Tim med et smil og fortsætter: ”Vi valgte MuteBox fordi, at der var fokus på funktionaliteten og designet – og så var den produceret bæredygtigt.”

Bæredygtighed er det vigtigste punkt på dagsordenen
Bæredygtighed fylder noget helt specielt hos Texta og spiller en afgørende rolle for de fleste valg, som der træffes, hvad end det omhandler valg af kaffeleverandør, IT-systemer eller specifikke kundeopgaver. Det skal nemlig give mening ikke kun i nuet men også i fremtiden.

”MuteBox var det eneste produkt på det her marked, der tappede ind i vores standarder ved, at de bl.a. benytter genanvendte materialer, de planter et tre ved hver eneste MuteBox solgt, og så er det hele produceret i Danmark. Så for os var det et valg, der var lige til.”

Når man besøger Textas website kan man ved første klik få en direkte indsigt i, hvordan de som bureau også er bevidste om, hvordan deres valg kan have en effekt på klimaet og være med til at skabe positiv forandring.

Alle beslutninger tager afsæt i FN’s 17 verdensmål, som de har oversat til ti konkrete mål, der passer ind i deres hverdag og branche. Der er naturligvis et stort fokus på, hvordan CO2-udslippet kan minimeres, og hvordan man kan sikre sig som virksomhed, at man arbejder både for og med andre virksomheder, deres også har en klar bæredygtighedspolitik.

Et af de 17 verdensmål som for MuteBox er meget vigtig, er verdensmålet om sundhed og trivsel. Her kan MuteBox være med til at skabe forandring i den forstand, at MuteBoxen skaber rum til ro og fordybelse ved at fjerne potentielle stressfaktorer og unødvendig støj fra kollegaer.

”Inden vi fik MuteBoxen på kontoret havde vi et utroligt pres på vores mødelokaler, fordi at de blev brugt til henholdsvis telefonsamtaler og til fysiske møder med vores kunder. Vi løb ofte ind i den problematik, at vi egentlig ikke havde lokaler, når kunderne kom på besøg, da de allerede var optaget af folk, der afholdte telefonsamtaler. Det har vi fået elimineret så telefonsamtaler nu foregår i MuteBoxen, og de fysiske møder bliver afholdt i vores mødelokaler.”

MuteBox kan for mange virksomheder være en rigtig god løsning på pladsmangel, dårlig akustik eller for højt støjniveau. Hos Mutebox arbejder vi som virksomhed for at skabe trivsel, øge fokus på bæredygtighed og ikke mindst være med til at skabe et godt flow i en hverdag, som er præget af konstant forandring.

Det er svært at forlade Texta uden et lille smil på læben, og det er skam ikke kun fordi, de er glade for deres MuteBox. Det er også fordi, de som virksomhed er et godt bevis på at grønne målsætninger også kan findes i digitale løsninger, samarbejdspartnere og strategier.

Læs mere

Se flere kundecases

Sara, Capital of Children

Se kundecase
Nicklas Meyer, PL & Partners

Se kundecase
Martin Kvist-Madsen, Framehouse

Se kundecase

Oplev MuteBox

Bestil i dag

Se produkter

100 dages returret

To års garanti